Αναγνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι να προσφέρουμε υπηρεσίες που είναι προσβάσιμες σε όλους τους χρήστες. Για τον λόγο αυτό προσπαθούμε συνέχεια να βρίσκουμε νέες λύσεις κάνοντας τη ζωή σας πιο εύκολη. Σχεδιάζουμε και υιοθετούμε καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές που υποστηρίζουν την ισότιμη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία και προσφέρουμε σε όλους πρωτοποριακές υπηρεσίες σε ένα κατάλληλα διαμορφωμένο και ασφαλές περιβάλλον. Οι υπηρεσίες για πελάτες μας με αναπηρίες:
Άτομα με οπτική αναπηρία
Οι υπηρεσίες της Tράπεζας Πειραιώς αναβαθμίζονται διαρκώς και εναρμονίζονται με τις υπηρεσίες προσβασιμότητας που προσφέρουν τα σύγχρονα κινητά, επιτρέποντας την ευκολότερη πλοήγηση στο Piraeus app και στην εξ αποστάσεως απόκτηση προϊόντων της τράπεζάς μας. Πλέον, οι πελάτες με οπτικές αναπηρίες, ενεργοποιώντας την υπηρεσία φωνητικής καθοδήγησης του smartphone τους, μπορούν να πραγματοποιήσουν τις καθημερινές τους συναλλαγές με ασφάλεια και αυτονομία και να αποκτήσουν προϊόντα της Τράπεζας Πειραιώς μέσω του Piraeus e-banking.
Οι υπηρεσίες για πελάτες μας με οπτική αναπηρία περιλαμβάνουν:
- Απλοποίηση της διαδικασίας συναλλαγών. Δεν απαιτείται εκπροσώπηση και υπογραφή μαρτύρων, αρκεί οι πελάτες να έχουν ενεργό πακέτο λήψης SMS alerts στο κινητό τους, το οποίο τους παρέχεται δωρεάν, προκειμένου να ενημερώνονται άμεσα για τη συναλλαγή ώστε να επιβεβαιώνουν την ορθότητά της.
- Καθοδήγηση του πελάτη από τον υπεύθυνο εξυπηρέτησης καθ’ όλη την παραμονή του στο κατάστημα, εφόσον το επιθυμεί.
- Πραγματοποίηση ταμειακών συναλλαγών μέσω της υπηρεσίας «Ταμίας από Απόσταση» στα καταστήματα που διαθέτουν μηχάνημα VTS (Virtual Teller Station), χρησιμοποιώντας τη βοηθητική σήμανση στο μηχάνημα σε γραφή Braille.
- Δυνατότητα πλοήγησης και εκπαίδευσης στο Piraeus e-banking με τη χρήση φωνητικής υποστήριξης.
- Εγγραφή στο Piraeus e-banking χωρίς να είναι απαραίτητη η χειρόγραφη υπογραφή συμβάσεων.
- Λειτουργία φωνητικής καθοδήγησης για την πραγματοποίηση συγκεκριμένων συναλλαγών (ανάληψη από κύριο λογαριασμό, αλλαγή PIN).
- Για να την ευκολότερη αναγνώριση της κάρτας αναγράφεται το γράμμα Χ και Π, για Χρεωστική και Πιστωτική κάρτα αντίστοιχα. Στόχος μας είναι να συμπεριλάβουμε όσο το δυνατό περισσότερες κάρτες που θα φέρουν τη γραφή braille, για την καλύτερη εξυπηρέτησή όλων των πελατών μας. Δείτε αναλυτικά: Χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες με γραφή braille.
Άτομα με ακουστική αναπηρία
Η Τράπεζα Πειραιώς προσφέρει στα κωφά και βαρήκοα άτομα σημαντικές υπηρεσίες που διευκολύνουν τις καθημερινές τους συναλλαγές και επιτρέπουν την εύκολη πρόσβασή τους στις τραπεζικές υπηρεσίες.
- Απόκτηση λογαριασμού, χρεωστικής κάρτας και κωδικών στο Piraeus e-banking σε λιγότερο από 15 λεπτά μέσω της υπηρεσίας Digital Onboarding, η διαδικασία είναι απλή και πραγματοποιείται μέσω βιντεοκλήσης με εκπαιδευμένο υπάλληλο στη νοηματική γλώσσα.
- Πραγματοποίηση ταμειακών συναλλαγών με εκπαιδευμένους ταμίες στη νοηματική γλώσσα, στα καταστήματα που διαθέτουν μηχάνημα VTS (Virtual Teller Station).
- Στα e-branches και στα νέου τύπου καταστήματα της τράπεζας οι κωφοί και βαρήκοοι πελάτες ενημερώνονται για τα διαθέσιμα μηχανήματα και τις παρεχόμενες υπηρεσίες μέσω του διαδραστικού χάρτη που διαθέτει οθόνη αφής.
- Εξυπηρέτηση μέσω virtual assistant του Piraeus e-banking, που είναι διαθέσιμος όλο το 24ωρο, παρέχοντας τη δυνατότητα άμεσης απάντησης σε βασικές ερωτήσεις, ενώ μπορεί να βοηθήσει στην εκτέλεση οποιασδήποτε συναλλαγής που πραγματοποιείται μέσω Piraeus e-banking.
Άτομα με κινητική αναπηρία
Το πλαίσιο προσβασιμότητα των ατόμων με κινητικές δυσκολίες στα καταστήματα είναι ένα πεδίο που η Τράπεζα Πειραιώς δίνει μεγάλη έμφαση. Για τους πελάτες με κινητικές αναπηρίες, τα άτομα με παροδικές αναπηρίες και τα λοιπά εμποδιζόμενα άτομα (έγκυες, νήπια σε καροτσάκι, μικρά παιδιά, υπερήλικες κ.ά.) τα περισσότερα καταστήματά μας είναι είτε απόλυτα προσβάσιμα είτε διαθέτουν αναβατόριο ή ράμπα (φορητή ή σταθερή). Οι υπηρεσίες για πελάτες μας με κινητικά προβλήματα περιλαμβάνουν:
- Aπόκτηση λογαριασμού, χρεωστικής κάρτας και κωδικών στο Piraeus e-banking σε λιγότερο από 15 λεπτά μέσω της υπηρεσίας Digital Onboarding, η διαδικασία είναι απλή και πραγματοποιείται μέσω βιντεοκλήσης με εκπαιδευμένο υπάλληλο στη νοηματική γλώσσα.
- Εξ αποστάσεως ψηφιακή υπογραφή έγγραφων ή/και συμβάσεων μέσω Remote Signing χωρίς να απαιτείται η επίσκεψη σε κατάστημα, καθώς η διαδικασία ολοκληρώνεται μέσω Piraeus e-banking.
- Εξυπηρέτηση στο ύψος του αμαξιδίου με την υπηρεσία «Ταμίας από απόσταση», στα καταστήματα που διαθέτουν μηχάνημα VTS (Virtual Teller Station).
- Εύκολη μετακίνηση στους εσωτερικούς χώρους του καταστήματος.
- Καθοδήγηση του πελάτη από υπεύθυνο εξυπηρέτησης καθ’ όλη την παραμονή του στο κατάστημα, εφόσον το επιθυμεί.
Άτομα με νοητική αναπηρία
Ένα ακόμη πεδίο στο οποίο η Tράπεζα Πειραιώς έχει αποφασίσει να επενδύσει είναι η προσωποποιημένη εξυπηρέτηση των πελατών με κάποιας μορφής νοητική αναπηρία. Στα νέου τύπου καταστήματα για τους πελάτες μας με νοητική αναπηρία έχει προβλεφθεί:
- Κατά προτεραιότητα εξυπηρέτηση.
- Χρήση του meeting room, ώστε οι πελάτες να βρίσκονται σε ένα περιβάλλον ελεύθερο από εξωτερικά ερεθίσματα.
- Εκπαίδευση των υπαλλήλων εξυπηρέτησης αναφορικά με την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και τις στρατηγικές διαχείρισης ατόμων με ΔΑΦ ή / και νοητική αδυναμία.
Προσβασιμότητα στο site
Το site μας συμμορφώνεται με το επίπεδο ΑΑ των προδιαγραφών WCAG.
Όπου είναι εφικτό ακολουθούμε τις προδιαγραφές που παρέχονται από το W3C και το WAI (Web Accessibility Initiative) και τις συμβουλές ατόμων με εμπειρία χρήσης αναγνώστη οθόνης. Σχεδιάζοντας με μοναδική αρχή τον καθολικό σχεδιασμό (Σχεδίαση για όλους) προσφέρουμε μια ευανάγνωστη ιστοσελίδα, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένους χρωματικούς συνδυασμούς και καθαρή γραμματοσειρά με ευδιάκριτο μέγεθος.
- Λειτουργία συντομεύσεων. Προσθέσαμε συντομεύσεις στην αρχή των σελίδων μας ώστε ο χρήστης να μπορεί να παρακάμψει τα μενού. Επίσης υπάρχει συντόμευση για το πεδίο της αναζήτησης, όπως επίσης και για τις αρχές προσβασιμότητας της ιστοσελίδας μας.
- Πλοήγηση μέσω Heading. Η δομή της ιστοσελίδας είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε ο αναγνώστης να μπορεί να χρησιμοποιεί τις συντομεύσεις οθόνης για να πλοηγείται από heading σε heading.
- Χρήση εικόνων. Όλες οι εικόνες συνδυάζονται με κείμενο για την εύκολη ανάγνωση με τη χρήση αναγνώστη οθόνης.
- Οι σύνδεσμοι παραπέμπουν εκεί που πρέπει, δεν χρησιμοποιούμε «πατήστε εδώ».
- Οι συνδυασμοί των χρωμάτων που χρησιμοποιούμε βοηθούν στο να πετύχουμε τις πιο ικανοποιητικές -για το μάτι– αντιθέσεις (υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ άλλων 2 χρωμάτων).
- Δυνατότητα αλλαγής του μεγέθους της γραμματοσειράς, χωρίς να επηρεαστεί η μορφή της σελίδας.
Χρήσιμοι Σύνδεσμοι
www.eoty.gr | Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών |
www.pst.gr | Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τυφλών |
www.fte.org.gr | Φάρος Τυφλών |
www.keat.gr | Κέντρο Εκπαίδευσης & Αποκαταστάσεων Τυφλών |
www.stat.net.gr | Σύλλογος Τεχνολογικής Ανάπτυξης Τυφλών |
www.nvaccess.org | Ελληνικός Αναγνώστης Οθόνης NVDA |